Blue Tiny Hand Bow Tie

Jumaat, 28 Oktober 2011

catatan kedua


Assalamualaikum n salam ukhuwah semua. :):):)
sebenarnya belum ada idea lagi setakat ni nak isi blog ni,ye larh,bru je kmarin wat,masi g dalam penyelenggaraan. .hehe. .:):):)tapi tangan ni dah rajin nak menaip,taip jer larh ape yang patut.ahaha. .Oh ya.blog ni dibawah email saya cebisankenangan@yahoo.com.tadi ade kwn yg tnya,knapa cebisan kenangan??hee. .jawapan nya sebab saya sangat minat ngan 1 lagu nasyid yang bertajuk cebisan kenangan.Nyanyian Amar.Best sgtttt lagu 2,law korang ade masa cuba la dgr lgu 2.best taw.Lagu 2 menceritakan sebuah kisah jalinan persahabatan antara dua sahabat.Sahabat tu la teman dia berkongsi segala suka dan duka,menempuh onak ranjau bersama dalam menuntut ilmu.Mereka punya azam dan cita-cita yang tinggi,masing2 tidak pernah jemu untuk menuntut ilmu.Namun,masing2 punya rezeki yang telah ditetepkan ilahi.Akhirnya mereka pun berpisah...contohnya,kita ada sorang teman s2dy dari sekolah,sampailah p diploma,ijazah dan master,dialah teman kita.dialah yang salu ada sama kita.tiba2,dah konvo master,masing2 bawa hala tuju sendiri.sowg jd prof,sowg jd pgawai.macam 2 lar.tp ni contoh je. .haha. .n yang best lirik kat lagu 2. . "bertemu berpisah kerana Allah,
lumrah kehidupan insan beriman.." dan yg ni "namun cebisan kenangan kita,sentiasa bermain dibayangan mata,detik waktu yang berlalu,menjadi memori kau dan aku. ." hee. .:):)
Dari kecik g saya suka dgr lagu ni. .sampai dah besar,masi g minat.Jadi,pasal 2 la saya wat email saya cebisankenangan. .byk memori indah semasa mnimba ilmu bsama teman2.susah nak lupe. .:):)
sampai bertemu kembali. .:):)salam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan